RSS Feed

De ce e România o ţară de căcat…

Posted on

Povestea mea începe în luna noiembrie , 2012, într-o seară oarecare. La începutul anului luasem un Sony Vayo, de la DOMO, din Polus, Cluj-Napoca.

Ajung acasă şi deschid laptopul, iar pe lcd îmi apare o dungă, se buleşte, pe scurt; fără să-l bruschez, fără să-l arunc, fără să-l mişc în vreun fel necontrolat. A doua zi  iau laptopul,  îl împachetez frumos şi mă duc la biroul de garanţii DOMO, în Polus şi aici începe circul şi toată mascarada. Un băiat de la birou îmi spune că ei nu îl preiau, că există un protocol extraordinar şi eu trebuie să trimit laptopul direct la Sony, la Bucureşti. Îi arăt certificatul de garanţie cu ştampila DOMO şi datat pe 2 februarie 2012, dar degeaba, individul îmi scoate la imprimantă nişte hârtii prin care îmi spune cum pot să-îmi instalez windons-ul. Parlamentăm ce parlamentăm şi văzând că nu am cu cine discuta îmi împachetez laptopul şi plec.

Mă apuc de sunat la un număr Sony de pe cartea tehnică a laptopului şi după câteva minute de „apasă tasta 1”, „tasta 3” etc , reuşesc, în fine, să dau de un operator. Îmi cere, aşa cum e procedura, un număr de serie, îmi solicită fotografii cu laptopul avariat şi le trimit la o adresă pe care mi-o oferă ei.  Răspunsul vine la scurt timp şi se poate observa şi în fotografiile care le-am ataşat, corespondenţa cu SONY.  Plus alte câteva discuţii telefonice cu operatorii în care mi s-au aruncat diverse sume, de la 400-500 de euro pe reparaţie,  dacă doresc acest lucru sau 116 euro pentru transportarea laptopului la Centrul de Reparaţii.

Între timp fac şi o sesizare la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului în care reclam DOMO pentru că a refuzat să preia produsul aflat în garanţie.

În paralel stau pe telefoane cu operatorii SONY şi pe mailuri. În decembrie, după lungi parlamentări cu SONY, primesc un email în care sunt anunţat că mi-a fost reparat laptopul . Surpriză, laptopul îmi ajunge acasă prin curierat, dar e nereparat, contrar celor spuse de SONY (aşa cum se observă într-un email pe care, de asemenea, l-am ataşat).

Oficiul pentru protecţia consumatorului soluţionează cazul, DOMO primeşte o amendă (e confindenţială şi va putea fi divulgată doar în eventualitatea în care se ajunge în instanţă), dar laptopul meu rămâne avariat!

Cei de la DOMO m-au sunat în urmă cu o săptămână, au spus, pe ocolite, că „poate găsim o soluţie”, asta înainte de închiderea cazului de către OPC. Mi s-a propus inclusiv o exepertiză neutră, dar eu aş fi cel care ar trebui să o achit.

PS: O să-mi repar singur laptopul, mă costă vreo 500 de lei, dar cu prima ocazie o să plec din ţara asta de doi lei! Sunt îngreţoşat! Puteţi urmări cu atenţie şi corespondenţa cu centrul SONY şi felul în care se comunică, modul în care o marcă de renume internaţional relaţionează cu clienţii….cu clienţii români.

Corespondenta SONY

Corespondenta SONY

mail 2-29 noiembrie 2012 mail 3-29 noiembrie 2012 mail 4-29 noiembrie mail 5 -10 decembrie 2012

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: